رئیس مجلس ایران: روابط ایران و هند به فرهنگ و تاریخ دوکشور باز می گردد
(last modified 1398-07-24T08:16:33+00:00 )
میزان 24, 1398 12:46 Asia/Kabul
  •  رئیس مجلس ایران: روابط ایران و هند به فرهنگ و تاریخ دوکشور باز می گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روابط تهران و دهلی را ریشه دار توصیف کرد و گفت : این روابط به فرهنگ و تاریخ دو کشور باز می‌گردد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «اوم بیرلا»  رئیس مجلس نمایندگان هند در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) مذاکرات نمایندگان دوکشور را برای گسترش همکاریهای دوجانبه خواستار شد.
لاریجانی همچنین تروریسم را مساله مهم منطقه خاورمیانه و غرب آسیا دانست و گفت:این مساله فقط با همکاری کشورهای منطقه حل خواهد شد هر چند برخی از کشورها رفتار دوگانه‌ای دارند و نمونه این رفتار دوگانه در افغانستان دیده می‌شود.
«اوم بیرلا» رئیس مجلس نمایندگان هند نیز با تاکید بر اشتراکات فرهنگی،  آئینی و سنتی میان ایران و هند گفت: باید قدم های بیشتری برای گسترش روابط دو کشور برداشته شود.
رئیس مجلس نمایندگان هند افزود: ایران و هند هر دو قربانی تروریسم هستند، لذا دولتمردان دوکشور وظیفه دارند با ظرفیت‌سازی و اعتمادسازی به ویژه از طریق دیپلماسی پارلمانی، پدیده شوم تروریسم را محکوم و با آن مبارزه کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی به بلگراد، پایتخت صربستان سفر کرده است.

کلیدواژه