نخست وزیر ژاپن: همه طرف ها به تعهدات خود در برجام عمل کنند
(last modified 1398-08-02T12:45:52+00:00 )
عقرب 02, 1398 17:15 Asia/Kabul
  •  نخست وزیر ژاپن: همه طرف ها به تعهدات خود در برجام عمل کنند

نخست وزیر ژاپن با اشاره به اهمیت برجام در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی گفت: ژاپن همچنان از برجام حمایت کرده و از تمام طرف ها می خواهد به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش ایرنا،«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه در دیدار «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران در توکیو با یادآوری نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن، از روابط دوکشور در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران هم با ابراز خوشحالی از حضور در ژاپن، دیدارهای مقامات عالی دو کشور را از نشانه های اهمیت روابط دوستانه و تاریخی دو کشور دانست.
«لعیا جنیدی» همچنین با قدردانی از تلاش های ژاپن در حمایت از برجام گفت ایران همواره به تعهدات برجام عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم ۱۴ بار این موضوع را تائید کرده است.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: لازمه تداوم برجام، اجرای تعهدات همه طرف ها و برخورداری ایران از مزایای آن است.
نخست وزیر ژاپن و معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره گسترش همکاری های دو کشور و برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه نیز گفت و گو و تبادل نظر کردند.
«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم آغاز بکار رسمی امپراتور جدید ژاپن در صدر هیاتی به توکیو سفر کرد.
«نارو هیتو» امپراتور جدید ژاپن روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از ۱۸۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در توکیو تاجگذاری کرد و فعالیت خود را به عنوان امپراتور ژاپن آغاز کرد.

کلیدواژه