روحانی : ملت‌های ایران و ونزوئلا با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند
(last modified 1398-08-03T08:10:47+00:00 )
عقرب 03, 1398 12:40 Asia/Kabul
  •  روحانی : ملت‌های ایران و ونزوئلا با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه ملت‌های ایران و ونزوئلا با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند، گفت: تهران آماده گسترش روابط خود با ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست و برادر در همه عرصه‌ها است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در دیدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: ایران و ونزوئلا در همه مجامع بین المللی و سیاسی پشتیبان یکدیگر بوده و باقی خواهند ماند.

روحانی از آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های مالی و بانکی و انتقال تجربیات در حوزه های فنی و زیرساخت های سایبری ، فناوری های نوین و همچنین کشاورزی به ونزوئلا خبر داد.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه ملت‌های ایران و ونزوئلا با ایستادگی در برابر طرح‌های مداخله‌ جویانه آمریکا، این کشور را ناچار به عقب‌نشینی و پذیرش شکست کردند، افزود: آمریکایی‌ها در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه غرب آسیا از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند.

روحانی با اشاره به مثبت بودن عمده شاخص‌های اقتصادی ایران در ماه‌های گذشته، تاکید کرد: این نشان می دهد که نقشه‌های استکبار و آمریکا و فشارهای اقتصادی آن‌ها بی نتیجه و ناکام بوده است.

"نیکلاس مادورو" نیز در این دیدار خواهان گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در همه حوزه‌ها شد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور همه راهکارها و زمینه‌های همکاری را آماده کرده که باید برای اجرایی شدن آن‌ها سریعتر اقدام شود.

رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه در آمریکا متاسفانه جنگ‌طلب‌ترین و افراطی‌ترین گروه، قدرت را بدست گرفته است، گفت: اکنون همه کشورهای مستقل علیه رفتارهای افراطی و تروریستی آمریکا جبهه وسیعی را تشکیل داده‌ند و این بسیار ارزشمند است.

کلیدواژه