عقرب 04, 1398 08:44 Asia/Kabul
  • رایزنی روسای جمهور ایران و کوبا در حاشیه اجلاس جنبش غیر متعهد ها

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای کوبایی خود در جمهوری آذربایجان گفت: قدرتهای استکباری در برابر مقاومت دو کشور ایران و کوبا ، چاره ای جز تسلیم ندارند.

به گزارس ایرنا ، حسن روحانی ؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در حاشیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در باکو در دیدار با «میگل دایاز-کانل» رئیس جمهور کوبا افزود : ملت کوبا از نظر ایران، ملتی مبارز و کوبا و ایران امروز بهای استقلال خود را پرداخت می کنند.

روحانی با بیان اینکه دو کشور در زمینه مسایل مهم بین المللی از جمله تروریسم، رژیم صهیونیستی و ضرورت تقویت جنبش عدم تعهد، اشتراک نظر دارند افزود: دو کشورهمواره در حوزه های علمی و فناوری های نوین بویژه در عرصه سلامت و داروسازی، همکاری های خوبی داشته اند و تهران آمادگی دارد این همکاری ها را توسعه دهد.

رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه هاوانا همواره خواهان روابط گرم و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران است به سخنرانی رئیس جمهوری ایران در هجدهمین  نشست غیرمتعهدها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری ایران امروز سیاستهای زیاده خواهانه آمریکا را به خوبی تشریح کرد.

میگل دایاز-کانل با اشاره به اینکه کوبا همواره سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرده است گفت: کوبا همیشه از آرمانهای ملت و دولت ایران طرفداری می کند.

رئیس جمهورایران برای شرکت وسخنرانی درهجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد و دیدار با مقام های جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای حاضر در این اجلاس به باکو سفر کرده است.

کلیدواژه