عقرب 20, 1398 21:30 Asia/Kabul
  • سیدحسن نصرالله: راهبرد ترامپ ضد ایران شکست خورد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فشارها، راهبرد رئیس‌جمهوری  آمریکا را به شکست کشاند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز دوشنبه در سخنانی به مناسبت روز شهید مقاومت با بیان اینکه ایران توانایی چیره شدن بر دشواری‌های مربوط به تحریم‌ها را دارد، تصریح کرد: همه ناظران غربی امروز با صراحت می‌گویند راهبرد ترامپ ضد ایران شکست خورده و رئیس جمهوری آمریکا منتظر مکالمه تلفنی از طرف ایران است، اما هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مرکز محور مقاومت در منطقه، از احتمال وقوع جنگ خارج شد و امروز شرایط قویتری دارد؛ ایران امروز قویتر، قدرتمندتر و با عزت بیشتر از گذشته است و جایگاه مهمی در منطقه دارد.
نصرالله همچنین با بیان اینکه مقاومت امروز در اوج قدرت، حضور و اهمیت خود در منطقه قرار دارد، به سخنان «عبد الملک الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: موضع و هشدار رهبر انصارالله یمن به رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به یمن اضافه شدن عامل قدرت دیگر به محور مقاومت است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره حوادث اخیر لبنان نیز گفت: مذاکرات در لبنان درباره دستیابی به بهترین راه حل برای کشور ادامه دارد و به همین علت، فعلا درباره نوع و شکل دولت آینده لبنان اظهار نظر نخواهد کرد.
نصرالله تاکید کرد:آمریکا مانع از سروسامان گرفتن اوضاع لبنان می‌شود و در راستای تعمیق بن‌بست اقتصادی لبنان تلاش می کند.
مقام ارشد حزب‌الله افزود: آمریکایی‌ها سیاست فشار را ترک نمی‌کنند و از آن ضد  عراقی‌ها استفاده کردند تا مانع از بازگشایی گذرگاه «البوکمال» شوند؛ زیرا آمریکایی‌ها می‌دانند بازگشایی گذرگاه بوکمال، اقتصاد لبنان و سوریه را بهبود خواهد بخشید.

 

کلیدواژه