قوس 03, 1398 18:16 Asia/Kabul
  • تجمع مردم لبنان در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه مقام آمریکایی

گروهی از مردم لبنان در برابر سفارت آمریکا در بیروت، دراعتراض به اظهارات مداخله جویانه سفیر سابق آمریکا در لبنان، تجمع کردند.

"جفری فلتمن" سفیر سابق آمریکا در لبنان در گفت و گو با روزنامه سعودی الشرق با ادعای اینکه، وجه حزب‌الله لبنان طی تظاهرات اخیر مخدوش شده است از دولت آمریکا خواست کمک‌های نظامی به نیروهای امنیتی لبنان را ازسربگیرد.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با سر دادن شعارهایی، مداخله آمریکا در امور داخلی کشورشان را محکوم کردند.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله و«شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز سخنان اخیر «جفری فلتمن» را بیانگر میزان دخالت آشکار آمریکا در مسائل لبنان دانسته وآنرا محکوم کردند.

شهرهای لبنان از روز 17 اکتبر/25میزان شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضع مالیات و بحران اقتصادی دراین کشور است. این تظاهرات به میزان زیادی فروکش کرده و اکنون بیشتر بر  تجمعات مردمی متمرکز شده است.

در هفته دوم تظاهرات درلبنان «سعد حریری» از نخست وزیری استعفا کرد و تاکنون، دولت پیشبرد امور، به سرپرستی «حریری» اداره امور کشور را به دست گرفته است.

کلیدواژه