میزان 14, 1395 16:26 Asia/Kabul
  • حمله خونین جنگنده های ائتلاف به نیروهای مردمی عراق

در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم به جنوب موصل مرکز ولایت نینوا در شمال عراق، شماری از نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) کشته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، صبح چهارشنبه در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به جنوب موصل در ولایت نینوای عراق، 21 تن از نیروهای بسیج مردمی کشته شدند.

پیش از این نیز، نیروهای ائتلاف به فرماندهی امریکا، مقر نیروهای عراقی در جنوب فلوجه در غرب این کشور را بمباران کرده بود که بر اثر آن دهها تن از نظامیان عراقی کشته شدند.

حضور نظامیان آمریکایی در عراق و مشارکت در عملیات آزادسازی موصل درحالیست که دولت و مردم عراق مخالف حضور هرگونه نیروی خارجی در کشورشان هستند، اما با وجود مخالفت ها گروه دیگری از نظامیان آمریکایی چند روز پیش وارد خاک عراق شدند.

مخالفت قاطع وزیر دفاع عراق با حضور نیروهای خارجی به ویژه آمریکا در عملیات آزادسازی موصل، تجربه موثر عملیات آزادی سازی فلوجه در غرب عراق از اشغال داعش است.

تجربه نبرد فلوجه به عراقی‌ها نشان داد که وحدت سیاسی و یکپارچگی قدرت نظامی، بهترین روش برای نابودی داعش در عراق است و نیازی به وعده‌های سودجویانه و سیاسی کشورهای خارجی از جمله آمریکا نیست.

کلیدواژه