قوس 09, 1398 15:35 Asia/Kabul
  •  حزب الله لبنان: عاملان خارجی در انتخاب نخست وزیر دخالت نکنند

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه طرف‌های داخلی باید تصمیم‌گیر نهایی مسائل کشور باشند، تاکید کرد: عاملان خارجی نباید و نمی‌توانند راه‌حلی را برای انتخاب نخست وزیر به لبنان تحمیل کنند.

به گزارش روز شنبه المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به ناکامی دولت‌های قبلی لبنان در بهبود اوضاع اقتصادی تصریح کرد: در کشوری که از نبود عدالت و گسترش فساد، فرار مالیاتی و دخالت‌های خارجی در مسائل سیاسی رنج می‌برد، چنین اعتراض‌هایی طبیعی است.

شیخ قاسم تاکید کرد: در شرایط کنونی که لبنان با بحران بزرگی روبه رو است، هیچ سیاستمداری نباید به فکر منافع خود و یا منافع حزبی و طایفه‌ای باشد.

معاون دبیر کل حزب الله همچنین با اشاره به روند تحولات از زمان آغاز تظاهرات مردمی و استعفای "سعد حریری" و اعلام اینکه تمایلی به نخست وزیری مجدد ندارد، افزود: همه منتظر اعلام زمان آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری هستند.

خبر دیگر اینکه، اتحادیه جایگاه‌های سوخت لبنان اعلام کرد، این اتحادیه اعتصاب در جایگاه‌های سوخت این کشور را که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده، به حالت تعلیق در آورده است تا دوشنبه آینده با مسئولان دیدار و مذاکراتی را داشته باشند.

تظاهرات مردمی در لبنان از 25 میزان در اعتراض به بحران اقتصادی و فساد گسترده حاکم بر این کشور به خصوص در حوزه مسائل مالی آغاز شد که به استعفای «سعد الحریری» از نخست وزیری منجر شد.

در همین حال، «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد، کابینه جدید، شامل نمایندگانی از معترضان و نیز وزیرانی تکنوکرات و متخصص خواهد بود.

 

کلیدواژه