قوس 10, 1398 09:11 Asia/Kabul
  •  نخست وزیر عراق استعفای خود را تسلیم پارلمان کرد

نخست‌ وزیر عراق پس از تقدیم استعفای خود به پارلمان این کشور، از نمایندگان عراق خواست تا هر چه سریعتر گزینه جایگزین را انتخاب کنند.

به گزارش شبکه الجزیره، عادل عبدالمهدی روز شنبه پس از اینکه استعفای خود را به طور رسمی به پارلمان این کشور تقدیم کرد، در سخنانی در نشست هیئت وزیران گفت: دولت در شرایط بی نهایت پیچیده و دشوار داخلی و خارجی زمام امور را به دست گرفت و پس از گذشت یک سال اکنون به نقطه پایان این دولت رسیده است تا دولت دیگری جایگزین آن شود.

عادل عبدالمهدی افزود: دولت وی در یک سال گذشته در زمینه بهبود روابط عراق با کشورهای جهان و منطقه و همچنین در زمینه مبارزه با فساد در بخش های مختلف از جمله بخش نفت موفق عمل کرد.

نخست‌وزیر مستعفی عراق تاکید کرد: اگر پارلمان با استعفا موافقت کند، اداره امور کشور را سرپرست دولت به عهده خواهد گرفت.

عبدالمهدی تاکید کرد در پاسخ به خطبه مرجعیت عالی عراق و بنا به شرایط سختی که کشور با آن مواجه است، از سمت نخست وزیری استعفا داده است.

وی همچنین با بیان اینکه دولتش همه تلاش خود را برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: گروهی تظاهرات مردم را به آشوب کشیدند. 

دور جدید تظاهرات در عراق از 3 عقرب گذشته آغاز شد. برخی عناصر سازمان یافته داخلی با حمایت محور سعودی، آمریکایی،صهیونیستی، اعتراض های مسالمت آمیز مردم عراق را به سمت خشونت های خیابانی هدایت کردند. 

 

کلیدواژه