قوس 28, 1398 10:54 Asia/Kabul
  • تجمع حامیان ژنرال

یک روز پس از اعلام حکم اعدام رئیس جمهور پیشین پاکستان از سوی دادگاه ویژه این کشور، حامیان وی در شهرهای مختلف در اعتراض به این حکم به خیابان ها آمدند.

به گزارش ایرنا، شهرهای مختلف ایالات پنجاب و سِند در شرق و جنوب پاکستان روز چهارشنبه شاهد برگزاری تجمع و راهپیمایی جامعه مدنی، دانشجویان و طرفداران حزب "پرویز مشرف" رئیس جمهور پیشین این کشور بود.

حامیان مشرف در شهرهای «کراچی، لاهور، مظفرآباد و حیدرآباد» نیز در اعتراض به رای نهایی دادگاه ویژه پاکستان مرتبط با پرونده خیانت علیه مشرف، تجمع کرده و ضمن حمایت از ارتش این کشور، با مشرف ابراز همبستگی کردند.

اعضای حزب پرویز مشرف موسوم به A-PML در شهرهای «راولپندی، صادق آباد و سیبی» هم با حمل پلاکاردهایی با شعار حمایت از مشرف و اعتراض به حکم دادگاه، دست به راهپیمایی زدند. 

دانشجویان پاکستانی در دانشگاه پنجاب و دانشگاه لیه نیز در حمایت از رئیس جمهور پیشین پاکستان دست به تجمع زدند.

این تظاهرات پس از آنکه روزسه شنبه دادگاه ویژه پاکستان پرویز مشرف را به جرم تعلیق قانون اساسی و خیانت به کشور محکوم به اعدام کرد، شکل گرفتند. این اقدام همچنین با واکنش هایی از جانب ارتش و دولت پاکستان نیز روبرو شد تاجائیکه ارتش، حکم اعدام مشرف را نگران کننده دانست و اعلام کرد، مشرف چهار دهه به کشور خدمت کرده و نمی تواند مرتکب خیانت شده باشد.

کلیدواژه