دلو 12, 1398 10:21 Asia/Kabul
  • برگزاری تظاهرات گسترده در پاکستان در محکومیت طرح آمریکایی معامله قرن

مردم پاکستان با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد پایتخت، طرح آمریکایی معامله قرن ضد ملت فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، نمازگزاران  پاکستانی در شهرهای مختلف  این کشور از جمله اسلام آباد پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به اجرای طرح آمریکایی معامله قرن تظاهرات کردند و خشم و نفرت خود را نسبت به زد و بند سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی برای چپاول سرزمین های فلسطین ابراز کردند.

نمازگزاران در شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند پاکستان هم علیه طرح صلح آمریکایی معامله قرن تجمع کرده و این معامله شیطانی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی، طرح شیطانی آمریکایی معامله قرن را نقض آشکار حقوق بشر دانستند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

تظاهرکنندگان ضمن حمایت از مردم فلسطین از امت اسلامی خواستند با طرح آمریکایی معامله قرن مقابله کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌ شنبه در اقدامی یکجانبه و بی توجه به شکست ماه ها تلاش برای همراه سازی جهانی و منطقه‌ای و جلب نظر طرف‌های فلسطینی، از طرح صهیونیستی "معامله قرن" رونمایی کرد. 

براساس طرح آمریکایی "معامله قرن" که با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، بحرین و امارات تهیه شده، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار و آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت وهمچنین، فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

اقدام ترامپ در رونمایی از طرح ننگین "معامله قرن"، با مخالفت و محکومیت بیشتر کشورهای جهان روبرو شده است.

کلیدواژه