حوت 01, 1398 09:08 Asia/Kabul
  • حماس و جهاد اسلامی فلسطین: معامله قرن را ناکام می گذاریم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، مقاومت را بهترین گزینه و راه برای ناکام گذاشتن همه توطئه های دشمنان علیه مسئله فلسطین عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، در دیدار روز چهارشنبه «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت پایتخت لبنان، دو طرف با تاکید بر اینکه معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد، اعلام کردند: مردم فلسطین و گروههای مقاومت با همه توان و امکانات خود مقابل این طرح ایستادگی خواهند کرد. 

النخاله و ابومرزوق همچنین از امت عربی و اسلامی خواستند که با محکومیت عادی سازی روبط با صهیونیست ها، در راستای تقویت مقاومت مردم فلسطین گام بردارند.

دیدار «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در چارچوب تماس های مستمر میان گروه ها و جریان های فلسطینی برای بررسی راهکارهای مقابله با طرح آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن انجام شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 28 ژانویه/8دلو از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد. 

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه به باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.

کلیدواژه