کشتار جدید صهیونیست‌ها در دیرالبلح با ده‌ها شهید و زخمی
(last modified 1403-07-19T16:06:50+00:00 )
میزان 19, 1403 20:36 Asia/Kabul

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی مکتب رفیده را در دیرالبلح غزه بمباران کردند.

به گزارش رادیو دری، هلال احمر فلسطین اعلام کرد جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران مدسه/مکتب رُفَیده در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه، دستکم ۲۸ فلسطینی را شهید و ۵۴ نفر را زخمی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای این اقدام صهیونیست ها را کشتاری وحشیانه در مکانی توصیف کرد که هزاران آواره در آن اقامت داشتند. 

حماس افزود: این جنایت وحشیانه اشغالگران صهیونیستی، استمرار جنایت‌های آنها در حق ملت فلسطین بوده و سکوت جامعه جهانی نشان از فروپاشی کامل سازمان‌های بین المللی است.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه نیز اعلام کرد که اشغالگران علی‌رغم این که می‌دانستند این مدرسه محل حضور هزاران زن و کودک و غیرنظامی آواره است، صف‌های دریافت غذا را بمباران کردند.

این دفتر افزود که این جنایت آمار پناهگاه‌های بمباران شده توسط اشغالگران را به 190 مرکز افزایش داد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هم چنین کلینیک الرمال در غرب باریکه غزه را بمباران کردند که در این رویداد نیز شش فلسطینی شهید و حدود ۱۵ نفر زخمی شدند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در شبانه روز گذشته مرتکب پنج مورد کشتار در باریکه غزه شده است که در آن ۵۵ نفر شهید و یکصد و ۶۶ نفر مجروح شدند.

بر پایه این گزارش، شمار زیادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌های غزه مانده اند و نیروهای امدادی توان کمک رسانی به آنان را ندارند.

صهیونیست‌ها بیش از 250 هزار بار باریکه غزه را هدف قرار دادند

تخریب بیش از 800 مسجد در غزه در حملات رژیم صهیونیستی

کلیدواژه