حوت 24, 1398 10:10 Asia/Kabul
  • سیدحسن‌ نصرالله: در نبرد با کرونا، ترامپ بزرگترین دروغگو است

دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب در سخنانی تصریح کرد، در نبرد با ویروس کرونا، بزرگترین دروغ‌ گو در جهان "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و تیم او است.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، "سید حسن نصرالله" به پنهانکاری دولت آمریکا درباره آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور اشاره کرد و گفت: ترامپ و تیم او برای کم اهمیت نشان دادن خطر ویروس کرونا و پیامدهای آن در آمریکا تلاش می کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر آمادگی واشنگتن برای کمک به ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و اظهار داشت، ایران نیازی به کمک آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

نصرالله افزود، تنها چیزی که آمریکا باید بدان عمل کند، لغو تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه ایران است.

"سید حسن نصرالله" در ادامه خواستار استفاده همگان از تجربیات کشورهایی که در حال مقابله با ویروس کرونا هستند از جمله ایران و چین شد و گفت: وظیفه شرعی هر شخص این است که جان خود و خانواده‌اش را حفظ کند و هر فردی که از این وظیفه سرپیچی کند، مرتکب یکی از گناهان کبیره شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به حمله هوایی بامداد جمعه آمریکا به مواضع نیروهای عراقی اشاره و تاکید کرد، جنایت آمریکایی‌ها در عراق بودن پاسخ نخواهد ماند.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه، پایگاه های سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و ارتش این کشور در چهار استان صلاح الدین، بابل، بصره و کربلا را بمباران کردند.

در این حمله  3 نیروی امنیتی عراقی کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات، شخصیت‌ها و گروه‌های عراقی، این حمله را محکوم و درباره تبعات این اقدام آمریکا هشدار داده‌اند.

"برهم صالح" رئیس جمهور عراق این اقدام را نقض حاکمیت ملی کشورش ارزیابی کرد و وزارت خارجه عراق نیز سفرای انگلیس و آمریکا در بغداد را احضار کرد.

کلیدواژه