محمدعلی الحوثی: ائتلاف سعودی مسوول شیوع کرونا در یمن خواهد بود
(last modified 1398-12-27T05:15:39+00:00 )
حوت 27, 1398 09:45 Asia/Kabul
  • محمدعلی الحوثی: ائتلاف سعودی مسوول شیوع کرونا در یمن خواهد بود
    محمدعلی الحوثی: ائتلاف سعودی مسوول شیوع کرونا در یمن خواهد بود

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول ابتلای احتمالی مردم یمن به ویروس کرونا عنوان کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: کشورهای متجاوز به یمن در مناطقی که اشغال کردند به صورت عمدی اقدامات احتیاطی، فوق العاده و قرنطینه را در رابطه با ویروس کرونا انجام نمی‌دهند و در شرایط کنونی اجازه داده‌اند چهار پرواز وارد یمن شود.

در همین زمینه؛ «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز با بیان اینکه دولت مستعفی «عبدربه منصورهادی» از طریق تدابیر کورکورانه بار دیگر مرگ را به یمن می‌کشاند اظهار کرد: دولت مستعفی یمن در فرودگاه‌های «عدن» و «سیئون» Seiyun، تعداد پرواز‌ها از مصر و اردن را افزایش داده که با توجه به شیوع کرونا، این اقدامی خطرناک است.

پیشتر نیز «طه احمد المتوکل» وزیر بهداشت یمن اعلام کرده بود، امارات تلاش دارد که بیماران و افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در کشورش را به اتاق‌های ایزوله در شهر‌های عدن و المخا  اعزام کند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 182 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد، حدود 80 هزار نفر بهبود یافته‌اند و بیش از 7 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

یمن حدود پنج سال است که تحت حملات گسترده ائتلاف سعودی و محاصره آن قرار دارد که نتیجه‌ای جز کشتار، آوارگی و ویرانی برای یمنی‌ها نداشته است.

مجامع بین‌المللی هشدار داده اند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان 22 میلیون یمنی را تهدید می‌کند.

 

کلیدواژه