حمل 17, 1399 11:18 Asia/Kabul
  • دستور نخست وزیر پاکستان برای از سرگیری فعالیت های عادی
    دستور نخست وزیر پاکستان برای از سرگیری فعالیت های عادی

نخست وزیر پاکستان با هدف رفع کمبود مواد غذایی و مقابله با افزایش فقر در کشور, دستور داد، فعالیت ها در بخش مسکن, کشاورزی و صنعت از سرگرفته شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، عمران خان تاکید کرد, چالش های کرونا در پاکستان بیشتر متوجه حوزه اقتصاد و سلامت است، با این حساب اگر قانون منع آمد و شد را در کشور اعمال کنیم، ممکن است میلیون ها نفر جان ببازند .

نخست وزیر پاکستان افزود، ویروس کرونا در تمام دنیا، حتی در کشورهای ثروتمند چون آمریکا، بر اقتصاد تاثیر منفی گذاشته است، به همین دلیل ادامه توقف فعاالیت های اقتصادی جایز نیست و ادامه آن جان شهروندان پاکستانی را به خطر خواهد انداخت.

عمران خان افزود: تبعات گسترش ویروس کرونا در پاکستان می تواند به یک معضل جدی تبدیل شود، به همین دلیل باید هوشیارانه عمل کرد.

در همین حال وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: با ثبت 161 مورد ابتلا به کرونا ،تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به 2748  نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش هم اکنون بیشتر شهرهای پاکستان درگیر ویروس کووید-۱۹ شده و تاکنون ۴۱ نفر بر اثر بیماری کرونا جان باخته اند.

بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به ایالت پنجاب تعلق دارند و ۱۰۷۲ بیمار کرونایی در این ایالت شناسایی شده اند که ۱۱ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

دولت پاکستان تلاش می کند از طریق قرنطینه سراسری و ملزم کردن مردم به ماندن در خانه ها ، مانع گسترش افسار گسیخته ویروس کرونا شود.

با این حال ادامه سیر صعودی ابتلا به کرونا در پاکستان انتقاد شدید احزاب سیاسی مخالف به شیوه دولت برای مدیریت این بحران را در پی داشته است.

احزاب سیاسی مخالف از دولت می خواهند با اعلام حکومت نظامی برای توقف شیوع کرونا دست به کار شود. اما دولت حزب تحریک انصاف به علت پایین بودن سطح اقتصادی و معیشتی مردم همچنان برای اعمال حکومت نظامی در این کشور مردد است.

 

کلیدواژه