حمل 19, 1399 09:25 Asia/Kabul
  • حمله موشکی نیروهای حفتر به بیمارستان ویژه کرونا
    حمله موشکی نیروهای حفتر به بیمارستان ویژه کرونا

دولت وفاق ملی لیبی از حمله نیروهای ژنرال "خلیفه حفتر" موسوم به ارتش ملی لیبی به یک بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا در طرابلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گروه عملیاتی «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که شبه نظامیان تروریستی حفتر دوشنبه شب(به وقت محلی) بیمارستان الخضراء را که به عنوان یکی از مراکز درمان مبتلایان به کرونا اختصاص یافته، هدف گرفتند.

در ادامه بیانیه آمده است: این اقدام در ادامه اقدامات تروریستی نیروهای تشکیلات حفتر در حمله به تیم‌های امداد و کادر پزشکی و بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

جمعه گذشته نیز نیروهای حفتر فرودگاه طرابلس را هدف حملات موشکی قرار داده بودند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد تاکنون بارها خواستار توقف درگیری ها در لیبی و مناطقی از جهان که شاهد درگیری است شده تا کمک رسانی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشورها امکان پذیر باشد.

"احمد ابوالغیط" دبیرکل اتحادیه عرب نیز روز شنبه با صدور بیانیه ای از  ادامه درگیری ها در لیبی ابراز تاسف و تاکید کرد مسئولان این کشور باید توجه خود را به مبارزه با بحران گسترش ویروس کرونا متمرکز کنند.

به رغم بحران کرونا و درخواست جامعه جهانی برای توقف جنگ در کشورها، طرف های درگیر در لیبی همچنان به حملات علیه مواضع یکدیگر ادامه می دهند.

گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال "خلیفه حفتر" از آوریل 2019 با حمایت عربستان، مصر، امارات و برخی کشورهای غربی به طرابلس، پایتخت در اختیار دولت وفاق ملی لیبی، حمله کرده است.

 

کلیدواژه