میزان 19, 1395 07:40 Asia/Kabul
  • جنایت صنعا محصول توطئه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ،جنایت صنعا را محصول توطئه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دانست.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای با محکومیت شدید جنایت صنعا، این جنایت را محصول توطئه مشترک آمریکا، رژیم صهیونسیتی و آل سعود دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که روز یکشنبه انتشار یافت، آمده است: سیاست های آمریکا در جهان اسلام در حال تبدیل شدن به عاملی برای کشتار جمعی و قتل عام تدریجی مسلمانان است و زنجیره جنایات کاخ سفید از افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، لیبی و بحرین و در سال های اخیر در صحنه فاجعه منا و مکه و هم اکنون در خشن ترین شکل ممکن، قتل عام مردم مظلوم و بی دفاع یمن را هدف قرار داده است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است: حدود یک و نیم سال است رژیم سفاک آل سعود برای جبران شکست های سیاسی خود در جغرافیای جهان اسلام، مردم مظلوم و مسلمان یمن را همزمان با مسلمانان سوریه و عراق به خاک و خون می کشد و تردیدی نیست، جنایت بمباران مراسم سوگواری در صنعا که بیش از 1500 مسلمان بی دفاع عرب در آن حضور داشتند، رژیم سعودی را یک گام بلند دیگر به سمت فروپاشی پیش برده است.

این بیانیه تشابه کودک کشی در باریکه غزه و نسل کشی آل سعود در یمن را نشانه نیت شیطانی تل آویو و ریاض برای آماج توأمان مردم عرب مسلمان منطقه قلمداد و تصریح کرده است: بی شک این جنایت جنون آمیز و قرون وسطایی طومار رژیم رو به زوال آل سعود را که فاقد هر گونه مشروعیت سیاسی و مردمی و مقبولیت منطقه ای و بین المللی است به سرنوشت حکام دیکتاتور معدوم و منفور منطقه و جهان عرب چون صدام و قذافی نزدیک تر خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این بیانیه تأکید کرده است: اطمینان وجود دارد، مردم انقلابی و مسلمان یمن به فرماندهی جنبش انصار الله محبوب و مقتدر بار دیگر تیغ انتقام بر خواهند کشید و درسی فراموش ناشدنی به رژیم آل سعود و حامیان پلید آن می دهند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی عصر شنبه به مراسم ختمی در شهر صنعا چندین نوبت حمله کردند که در این حمله، بیش از 144 نفر کشته و 524 نفر دیگر زخمی شدند و حال برخی زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

این حمله با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده و بسیاری این حمله ائتلاف عربستان سعودی را به شدت محکوم کردند.

کلیدواژه