میزان 19, 1395 10:13 Asia/Kabul
  • انتقاد جنبش انصارالله یمن از جامعه بین الملل

جنبش انصارالله یمن از جامعه بین الملل به علت سکوت در قبال جنایات گسترده عربستان در یمن انتقاد کرد.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه با انتقاد از همراهی گسترده محافل بین المللی با کشتارهای آل سعود در یمن گفت، موضع جامعه جهانی در راستای خواست و تمایل آمریکا است؛ همان طور که جنگ علیه یمن نیز با چراغ سبز واشنگتن آغاز شد.

به گزارش ایرنا،محمد عبد السلام گفت، قتل و عام روز شنبه جنگنده های ائتلاف سعودی در صنعا پایتخت، در چارچوب تداوم جنایت ها و کشتارهای این ائتلاف از آغاز حمله به یمن صورت گرفت.

وی افزود، این جنایات عربستان در یمن که بارها تکرار شده است نشان می دهد که دشمن در تحقق اهداف نظامی و سیاسی اش شکست خورده و برای جبران آن به انتقام گرفتن از مردم یمن متوسل شد.

عبدالسلام همچنین گفت، هدف از حملات عربستان، خاموش کردن هر گونه ندای مخالفت با طرح آمریکا در یمن یا در منطقه است و این که یمن به طور کامل در تصمیم گیری های سیاسی و حاکمیتی در سیطره آمریکا و عربستان باشد.

"نایف احمد القانص" سفیر یمن در سوریه نیز روز یکشنبه در این باره گفت، جهان اسلام با وجود رژیم سعودی روی آرامش و صلح نخواهد دید.

القانض افزود، کشورهای اسلامی که امروز از تروریسم رنج می برند باید برای مبارزه با داعش بزرگ یعنی رژیم سعودی که در عراق، یمن، سوریه، لیبی و سراسر جهان کشتارمی کند قیام کنند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی عصر شنبه به مراسم ختمی در شهر صنعا چندین نوبت حمله کردند که در این حمله،حدود 900 نفر کشته و یا زخمی شدند و حال برخی زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

 

 

کلیدواژه