ثور 16, 1399 15:26 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات گسترده علیه بقایای داعش در عراق

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از صدور دستور آغاز عملیات گسترده علیه بقایای داعش دراین کشور از سوی نخست‌وزیر پیشبرد امور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «العهد نیوز»، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور به تمامی فرماندهان عملیاتی دستور داده تا با همکاری دستگاه اطلاعاتی و پشتیبانی نیروی هوایی، بقایای گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در برخی از مناطق کشور را به طور کامل نابود کنند. 

«خلف» بابیان اینکه اخبار منتشر شده درباره بازگشت داعش به عراق تنها بزرگنمایی است و مطلقا صحت ندارد، افزود: عناصرداعش مناطقی را اخیرا هدف قرار داده‌اند که حومه شهرها بوده و شمار اندکی نیروی امنیتی در آنها مستقر بودند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین اظهارداشت، این عملیات نظامی  با مشارکت نیروی هوایی ارتش، نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، فرماندهی عملیات الانبار، الجزیره و البادیه و مبارزه با تروریسم در حال انجام به سوی مرزهای بین‌المللی مشترک با سوریه است.

«جعفر البطاط» فرماندهی نیروی پلیس فدرال عراق نیز از یک طرح امنیتی جدید برای پیگرد بقایای داعش در این کشور خبر داد و گفت: تحولات امنیتی جاری بیانگر ضرورت بازنگری در طرح‌های امنیتی کشور است.

طی چند روز اخیر تحرکات بقایای داعش در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله، بابل و الانبار عراق افزایش داشته و چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی صورت گرفته که به کشته و مجروح شدن شماری از آنها منجر شده است.

کلیدواژه