ثور 24, 1399 15:42 Asia/Kabul
  • معامله قرن؛ تاکیدی بر مشارکت آمریکا و برخی حکام عربی در ایجاد روز نکبت
    معامله قرن؛ تاکیدی بر مشارکت آمریکا و برخی حکام عربی در ایجاد روز نکبت

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اعلام کرد: طرح معامله قرن تاکیدی بر مشارکت آمریکا و برخی حکام کشورهای عربی در جنایت‌های 72 ساله صهیونیست‌ها و ایجاد روز نکبت است.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در آستانه روز نکبت در بیانیه‌ای تصریح کرد: 72 سال قبل در 15 مه 1948، انگلیس با در اختیار داشتن قیمومیت فلسطین و برای تداوم اهداف استعماری خود و داشتن پایگاه دائم در منطقه غرب آسیا، با صهیونیسم بین‌المللی برای مهاجرت یهودیان به فلسطین و تشکیل دولت صهیونیستی به توافق رسید.

در این بیانیه آمده است: در این روز نکبت، صهیونیسم فاشیسم با حمایت انگلیس و آمریکا، با کشتار بی‌رحمانه 15 هزار نفر از زنان، کودکان و جوانان فلسطینی و آواره کردن صدها هزار نفر دیگر، بنای رژیم جانی، تروریست، کودک‌کش، نژادپرست و ضد اصول انسانی و حقوق بشری را طراحی کردند.

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تاکید بر اینکه علائم افول آمریکا و خروج نیروهای بیگانه از منطقه شروع شده است و رژیم جعلی صهیونیستی جایی در آینده منطقه ندارد، یادآور شد: بی‌تردید طرح معامله قرن آمریکا و خوش رقصی معدودی از دولت‌های عربی شکست خورده برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، خللی در عزم مقاومت و ملت فلسطین برای آزادی سرزمین و بازگشت به خانه مادری ایجاد نخواهد کرد.

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به اینکه طرح یکجانبه و صهیونیستی معامله آمریکایی قرن، مقاومت را بیش از هر زمان دیگر بر اعتقاد به «مقاومت تا پیروزی» مصمم‌تر کرده است، تاکید کرد: فلسطین آزاد خواهد شد و فلسطینی‌ها بزودی به سرزمین مادری و خانه خود باز خواهند گشت.

 

کلیدواژه