ثور 30, 1399 01:02 Asia/Kabul
  • سوریه: تحریم‌های آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا تروریسم پزشکی است
    سوریه: تحریم‌های آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا تروریسم پزشکی است

سفیر سوریه در روسیه امروز دوشنبه به شدت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انتقاد و آن را "تروریسم پزشکی" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "ریاض حداد" در یک همایش مجازی با تاکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه غیرقانونی و خلاف قوانین بین‌المللی هستند تصریح کرد، این تحریم‌ها مانع مقابله با ویروس کرونا می‌شود.

سفیر سوریه در روسیه با بیان اینکه سوریه برای مبارزه با ویروس کرونا به دارو و تجهیزات پزشکی نیاز دارد، از سازمان جهانی بهداشت خواست با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مخالفت کند.

در هفته های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، مقامات بین‌المللی و شماری از کشورها خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا شده‌اند اما دولت واشنگتن به ریاست "دونالد ترامپ" تاکنون با این درخواست‌ ها مخالفت کرده است.

نمایندگان روسیه، چین، سوریه، کوبا، کره شمالی، ایران، نیکاراگوئه و ونزوئلا در سازمان ملل متحد چندی پیش در نامه‌ای به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص ضرورت رفع تحریم‌های آمریکا در راستای مبارزه با شیوع کرونا، تذکر دادند.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم کشورهای تحت تحریم آمریکا به ویژه بیماران کرونایی شده است.

"محمدجواد ظریف" وزیر  خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا آن هم در بحبوحه شیوع کرونا گفته بود، جهان دیگر نمی‌تواند در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا که با تروریسم پزشکی پیوند خورده سکوت کند.

 

کلیدواژه