میزان 21, 1395 10:53 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان
    سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان

سرمنشی حزب الله لبنان گفت: سعودی‌ها عامدانه مجلس عزاداری در صنعاء پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان سه شنبه شب در شب عاشورای حسینی (ع) با اشاره به حملات جدید عربستان به صنعاء افزود: جنگنده‌های متجاوز سعودی در روز روشن به یک سالن بزرگ حمله می‌کنند و متجاوزان سعودی در به شهادت رساندن شمار زیادی در مراسم عزاداری تعمد داشتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ نصرالله با بیان این که عربستان در محاسباتش در حمله به یمن دچار اشتباه شد، تصریح کرد: رژیم سعودی زمانی که تصور کرد می‌تواند طی چند هفته سرنوشت جنگ در یمن را یکسره کند و به یک پیروزی دست یابد دچار اشتباهی تاریخی شد.

سرمنشی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: عربستان از بیش از یک سال و نیم گذشته حملات سنگینی را به یمن شروع کرده است و مردم مظلوم یمن با وجود سکوت جهانی مقابل حملات عربستان همچنان پایداری می‌کنند.

سرمنشی حزب الله لبنان همچنین درباره بحران سوریه اظهار کرد: هدف رژیم سعودی از پافشاری بر کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت، حفظ ‌منافع رژیم اسرائیل است.

نصرالله تصریح کرد: آمریکا، عربستان و برخی از کشورهای منطقه بر شکست راه حل سیاسی در سوریه پافشاری می‌کنند.

سرمنشی حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر ملت سوریه در برابر تروریست‌ها تسلیم می‌شد و بشار اسد مقابل تروریست‌ها پایداری نمی‌کرد سرنوشتی جز کشتار و خونریزی برای اکنون و آینده آنان نبود.

 

کلیدواژه