رئیس اطلاعات دولت نجات ملی یمن: در آستانه ورود به مأرب هستیم
(last modified 1399-04-23T02:48:23+00:00 )
سرطان 23, 1399 07:18 Asia/Kabul
  • رئیس اطلاعات دولت نجات ملی یمن: در آستانه ورود به مأرب هستیم

رئیس هیأت اطلاعات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، اکنون به همراه همه قبایل یمن در ورودی های شهر مأرب هستیم و به زودی وارد این شهر خواهیم شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سرتیپ «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس هیأت اطلاعات دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه با هشدار به ائتلاف سعودی درباره بمباران تأسیسات نفتی و اقتصادی استان مأرب تاکید کرد، یمن توانایی هدف قرار دادن تمامی تأسیسات نفتی و اقتصادی عربستان و نابودی کامل آن را دارد.

یحیی الحاکم افزود: نیروهای مسلح یمن اطلاعات گسترده ‌ای از نقاط حیاتی و مهم در خاک عربستان، امارات و همچنین تل آویو و مناطق دورتر از آن در اختیار دارند.

این مقام اطلاعاتی یمن در رابطه با دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی نیز تصریح کرد، نیروهای یمنی در عمق پایتخت‌ کشورهای متجاوز، در اتاق عملیات‌ها و مراکز جنگ الکترونیکی آن‌ها حضور دارند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از فتح شهر الحزم مرکز استان الجوف، به سمت مارب پایتخت اقتصادی یمن و مرکز فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی پیشروی کرده اند. 

مارب به دلیل وجود منابع و صنایع نفت و گاز و نیز سد مارب و شبکه آبیاری آن اهمیت اقتصادی بسیاری دارد و تسلط بر آن می تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی مردم یمن را حل کند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه