سرطان 23, 1399 10:27 Asia/Kabul
  • برگزاری وبیناری برای حمایت از فلسطین و کشمیر در پاکستان

وبینار "همبستگی با فلسطین‌ و کشمیر" با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از ایران، پاکستان، مالزی، لبنان، ترکیه و اندونزی در شهر کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز یک شنبه ایرنا، اندیشمندان، پژوهشگران، مقامات و مسئولان مذهبی جهان اسلام در این وبینار با ابراز نگرانی از توطئه قدرت‌های استکباری برای محو مساله فلسطین، ضمن تاکید بر لزوم بیداری ملت های مسلمان در مقابل رژیم صهیونیستی اعلام کردند، به رسمیت شناختن این رژیم غاصب غیرممکن است.

برخی از اعضای مجلس سنای پاکستان، مقامات  سیاسی و مذهبی این کشور نیز با حضور در این برنامه مجازی، بر جبهه مشترک جهان اسلام علیه طرح الحاق کرانه باختری رود اردن از طرف رژیم صهیونیستی و روشنگری درباره تبانی قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا با این رژیم تاکید کردند.

 "سید محمد مرندی" و  "فواد ایزدی" کارشناسان سیاسی از ایران نیز در این وبینار با اشاره به طرح شوم  آمریکا برای تقسیم سرزمین‌های اسلامی تاکید کردند، فلسطین دغدغه اصلی جهان اسلام و تمام مسلمین است و حل این مناقشه و سایر مشکلات پیش روی مردم مسلمان از جمله مساله کشمیر تحت کنترل هند، نیازمند انسجام و اتحاد قوی مسلمانان است.

"خالد قدومی" نماینده جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در ایران نیز گفت: آمریکایی‌ها حامی و پشتیبان اول صهیونیست‌ها طی بیش از ۷ دهه اخیر هستند و با توطئه آنها ملت فلسطین امروز همچنان از خانه‌ و سرزمین خود محروم هستند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تنها دشمن عرب یا غیرعرب، اهل تسنن یا تشیع نیست بلکه صهیونیست‌ها دشمن بشریت هستند اما مقاومت و نبرد ملت فلسطین به ویژه حماس علیه رژیم غاصب و تروریست ادامه خواهد یافت.

"ابراهیم موسوی" نماینده حزب الله در پارلمان لبنان نیز در این وبینار ضمن تاکید بر همبستگی با فلسطین گفت: حزب‌الله برای آزادی قدس شریف و بیرون راندن نیروهای اشغالگر صهیونیستی از سرزمین های فلسطینی از ملت فلسطین و گروههای مقاومت حمایت می کند.

کلیدواژه