سنبله 22, 1399 18:04 Asia/Kabul
  • مخالفت گروههای مقاومت با سازش بحرین با رژیم صهیونیستی
    مخالفت گروههای مقاومت با سازش بحرین با رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطینی با برگزاری کنفرانسی خبری معاهده ننگین عادی سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه‌های مقاومت فلسطینی با برگزاری کنفرانسی خبری معاهده ننگین عادی سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید کردند این گونه عادی سازی‌ها جلوی محو رژیم صهیونیستی را نخواهد گرفت و باعث مشروعیت بخشی به آن نخواهد شد.

اسماعیل رضوان با قرائت بیانیه‌ای به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی تاکید کرد اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی نشان داد که دولت آمریکا هنوز هم به سیاست جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و با تمامی امت عربی و اسلامی دشمنی می‌کند و به اقدامات استکباری و سلطه جویانه خود با کوچک شمردن کشور‌های عربی و جهان ادامه می‌دهد.

این امر به مثابه نادیده گرفتن آشکار حقوق ملت فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین است. ما در گروه‌های مقاومت فلسطینی در وهله نخست اعلام خیانتکارانه عادی سازی روابط میان نظام بحرین و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم و آنرا اقدامی خیانتکارانه درقبال فداکاری‌های ملت فلسطین و امت اسلام و شهدا می‌دانیم.

این توافق شرم آور به هیچ وجه منعکس کننده اراده و خواست ملت هوشیار و مقاوم نخواهد بود و ایجاب می‌کند که در برابر آن تحرک گسترده مردمی، عربی و اسلامی صورت گیرد تا عادی سازی و عادی سازان روابط را طرد کنیم. باید طوق خصومت را بر گردن رژیم صهیونیستی انداخت چرا که این رژیم تنها دشمن امت اسلامی است.گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند ما از مواضع مردمی و گروه‌های بحرینی و موضعگیری‌های اصیل عربی و اسلامی در این خصوص تقدیر می‌کنیم که این توافقنامه نفرت انگیز را رد می‌کنند و تاکید دارند که رژیم صهیونیستی دشمن این ملت است و آرمان فلسطین مساله اساسی و مرکزی و محوری آن‌ها خواهد بود.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند ما همصدایی برخی طرف‌ها را در تایید این خیانت محکوم می‌کنیم و معتقدیم هدف از این اقدامات تغییر باور‌های مردمی امت و منحرف کردن آن‌ها از مسیر طبیعی خود یعنی دشمنی با صهیونیست‌ها و دفاع از آرمان فلسطین است.گروه‌های فلسطینی از سازمان آزادیبخش فلسطین خواستند از اتحادیه عرب خارج شود چرا که این اتحادیه از مسئولیت‌های خود در قبال حمایت از آرمان فلسطین و طرد عادی سازی روابط شانه خالی کرد.

گروه‌های مقاومت در این کنفرانس تاکید کردند سقوط غیر اخلاقی برخی نظام‌های عربی ایجاب می‌کند که تشکیلات خودگردان دیگر بر گزینه مذاکره و تسلیم اتکا نکند و در عمل راه خود را از اشغالگران جدا کند و خود را از قید و بند توافقنامه‌های شوم رها سازد و گزینه ملت فلسطین را در مقابله با اشغالگر را بپذیرد تا با همه وسایل و ابزار‌های موجود و به لطف خداوند، آزادی کامل را محقق کند.گروه‌های فلسطینی در این بیانیه سرعت بخشیدن به وحدت ملی و ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین و توافق بر سر راهبرد ملی- فلسطینی برای مقابله فراگیر با اشغالگران و ایجاد بزرگترین جبهه فلسطینی - عربی و اسلامی برای مبارزه با جبهه خیانت و دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا را خواستار شدند.

در بند پایانی این بیانیه تاکید شد عادی سازی روابط هرگز نمی‌تواند به رژیم محو شدنی صهیونیست، مشروعیت ببخشد و فلسطین عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و همیشه جزو مسائل محوری امت اسلام خواهد بود. از خداوند متعال برای ملت فلسطین سلامت و برای شهدا رحمت و برای زخمی‌ها و مریضان شفای عاجل و برای اسرا آزادی آرزو می‌کنیم.

کلیدواژه