بشار الجعفری: سوریه، ایران و روسیه دستاوردهای زیادی درمبارزه با تروریسم بدست‌ آورده‌اند
(last modified 1399-07-08T04:43:39+00:00 )
میزان 08, 1399 09:13 Asia/Kabul
  • بشار الجعفری: سوریه، ایران و روسیه دستاوردهای زیادی درمبارزه با تروریسم بدست‌ آورده‌اند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد دوشنبه شب به همکاری های امنیتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه با سوریه در مبارزه با تروریسم اشاره کرد وگفت: کشورش به همراه ایران و روسیه دستاوردهای زیادی در مبارزه با تروریست ها بدست آورده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس، "بشار الجعفری" با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و روسیه از دولت  وملت سوریه در مبارزه با ترویست ها از تهران و مسکو خواست همانطور که در جنگ با تروریسم به دمشق کمک کردند در سازندگی و بازسازی این کشور هم نهایت همکاری مشارکت را داشته باشند.

"بشار الجعفری" در ادامه به حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه ای و آمریکایی در خاک سوریه اشاره کرد و گفت: حضور نظامی ترکیه و آمریکا در سوریه به معنای اشغالگری است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه ای و آمریکایی در خاک سوریه افزود، هیچ کسی نباید در امور داخلی سوریه مداخله کند و به سرقت نفت بپردازد.

آمریکا و ترکیه در حال حاضر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دمشق) در سوریه حضور نظامی دارند.

حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا و ترکیه در خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است  که این 2 کشور از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت ترکیه، عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

 

کلیدواژه