میزان 08, 1399 15:24 Asia/Kabul
  • هیات لبنان در سازمان ملل: حزب الله بخشی از اراده ملت لبنان است

هیات لبنان در سازمان ملل متحد، حزب الله را بخش جدایی ناپذیر از اراده ملت لبنان دانست و بر حق قانونی مقاومت مردم این کشور برای آزادسازی سرزمین و حاکمیت آن تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ایسنا، هیات دائم لبنان در سازمان ملل در چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر، در واکنش به اظهارات مداخله جویانه نماینده رژیم صهیونیستی که لبنان و حق مقاومت آن را مورد هجمه قرار داده بود، با صدور بیانیه ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی  به قطعنامه 1701 پایبند نیست و به تجاوزهای خود ضد حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد. 

هیات لبنانی همچنین با انتقاد از نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی افزود، این رژیم اشغالگر از آسمان لبنان برای تجاوز به سوریه و مردم این کشور استفاده می‌کند.

هیات لبنانی در بیانیه خود همچنین تصریح کرد، رژیم صهیونیستی در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت، خود را در جایگاه قوه قضائیه لبنان قرار داده است درصوتیکه این رژیم  در صدر متهمان این حادثه قرار خواهد گرفت.

انفجار مهیب چهارم اوت بندر بیروت  لبنان که منجر به کشته شدن بیش از 190 نفر و زخمی شدن 7 هزار نفر  شد، موجب شکل گیری تحولات سیاسی گسترده ای در این کشور شده است.

کلیدواژه