ابراز نگرانی سازمان ملل درباره سرنوشت غیر نظامیان در شهر موصل
(last modified 1395-07-26T07:25:29+00:00 )
میزان 26, 1395 11:55 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی سازمان ملل درباره سرنوشت غیر نظامیان در شهر موصل

یک مقام بلند پایه سازمان ملل متحد درباره امنیت ساکنان شهر موصل ابراز نگرانی کرد.

استفن اوبرین Stephen O Brien معاون امور بشر دوستانه و کمک فوری دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت ، درباره امنیت حدود یک و نیم میلیون نفری که در موصل زندگی می کنند و احتمال دارد در عملیات نظامی برای باز پس گرفتن این شهر از دست داعش هدف قرار گیرند به شدت نگران است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ،اوبرین افزود، خانواده های ساکن موصل با خطر گرفتار شدن در درگیری ها و هدف قرار گرفتن از سوی تک تیراندازها رو به رو هستند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد دوشنبه از آغاز عملیات برای باز پس گرفتن دومین شهر این کشور خبر داد که از سال 2014 تحت اشغال داعش است.

لیز گراند Lise Grande هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد برای عراق اعلام کرد ، هر آنچه در توان است ، به کار گرفته خواهد شد تا تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع بدترین سناریوی انسانی جلوگیری شود .

در حالی که سازمان ملل متحد از احتمال آواره شدن یک میلیون نفر در چند هفته خبر داده است ، گراند هشدار داد ، در بدترین حالت ، جهان با بزرگترین عملیات کمک رسانی بشر دوستانه در سال 2016 رو به رو خواهد شد.

در همین حال کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد درباره ایجاد 11 اردوگاه تا پایان سال با ظرفیت 120 هزار نفر ابراز امیدواری کرد و مقامات عراقی به فکر اسکان دادن 150 هزار نفر در دیگر اردوگاه ها هستند.

کلیدواژه