درخواست برای تحریم تسلیحاتی و توقف جنایات سعودی‌ها ضد مردم یمن
(last modified 1399-08-10T11:02:03+00:00 )
عقرب 10, 1399 15:32 Asia/Kabul
  • درخواست برای تحریم تسلیحاتی و توقف جنایات سعودی‌ها ضد مردم یمن
    درخواست برای تحریم تسلیحاتی و توقف جنایات سعودی‌ها ضد مردم یمن

سازمان جوانان حقوق بشر ایران، تحریم تسلیحاتی و توقف جنایات سعودی‌ها ضد مردم یمن را خواستار شد.

«امین انصاری» دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی خلع سلاح که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: دولت عربستان سعودی با حمایت و تجهیز دول غربی در حال ارتکاب جرایم جنگی از جمله هدف قرار دادن غیر نظامیان و بی توجهی مطلق به اصل تفکیک بین اهداف نظامی و غیر نظامی است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران با اشاره به اینکه با وجود دادگاه‌های بین المللی کیفری، امکان محاکمه و مجازات چنین مجرمانی بیش از پیش فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اگر مردم مظلوم یمن از اراده سیاسی و پشتیبانی جدی ارکان سازمان ملل به ویژه شورای امنیت برخوردار شوند، دنیا شاهد عدالت کیفری بین المللی در خصوص بانیان، آمران و معاونان این جنایت خواهد بود.

انصاری همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست، تلاش های خود را برای پشتیبانی از حقوق مردم بی گناه یمن تقویت کرده و ظرفیت های این سازمان و آژانس های آن برای امدادرسانی و حمایت بشر دوستانه از قربانیان و مناطق آسیب دیده را بکار گیرد.

در 25 مارس 2015 ائتلاف متشکل از برخی دولت های عربی به سرکردگی عربستان سعودی و همراهی امارات، حملات هوایی خود را علیه یمن آغاز کرد که این حملات کماکان ادامه دارد.

نیروهای ائتلاف با حمله به اهداف غیر نظامی، ده‌ها هزار زن و کودک و افراد بی دفاع را کشته و زخمی کردند و علاوه بر جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه به یمن از سلاح های ممنوعه استفاده و زیر ساخت های غیر نظامی این کشور را تخریب کرده اند.

24 تا 30 اکتبر (3 تا 9 عقرب)هر سال، «هفته خلع سلاح» نامگذاری شده است.

کلیدواژه