عقرب 23, 1399 10:52 Asia/Kabul
  • تلاش مذبوحانه پمپئو برای مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیستی
    تلاش مذبوحانه پمپئو برای مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد در راستای سیاستهای واشنگتن برای مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کند.

به گزارش تارنمای "آکسیوس"، " مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا قصد دارد، در اقدامی بی سابقه از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری و بلندی های اشغالی جولان ( سوریه )  دیدار کند.

بر این اساس، پمپئو، اولین وزیر خارجه آمریکا است که قصد دیدار از شهرک های صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و نقض قوانین بین المللی را دارد.

این در حالی است که از سال 1967 تمام دولت های آمریکا،  بلندی های جولان و شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را به عنوان اراضی اشغالی می شناختند. 

پمپئو نوامبر 2019  سیاست وزارت خارجه آمریکا،  نسبت به شهرک های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که همسو با قوانین بین المللی تدوین شده بود را لغو کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است، روز جمعه واشنگتن را به مقصد پاریس ترک کند و  بعد از فرانسه به ترکیه، گرجستان، فلسطین اشغالی، امارات، قطر و عربستان سفر کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، و دولت وی برخلاف قطعنامه های سازمان ملل از اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی حمایت کردند. 

 

کلیدواژه