قوس 13, 1399 08:40 Asia/Kabul
  • جنایت مثلث شوم در منطقه غرب آسیا
    جنایت مثلث شوم در منطقه غرب آسیا

ترور دانشمند هسته ای ایران‏، تلاش مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای ایجاد تنش در منطقه است.

به گزارش رادیودری، تحلیلگر سیاسی پاکستان ضمن محکوم کردن ترور دکتر «محسن فخری زاده»، این جنایت را بخشی از برنامه‌های مخرب امنیت و صلح منطقه‌ای ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان توصیف کرد.

«محمد خاکو» نوشت، ترور دانشمند هسته‌ای ایران و سردار سلیمانی توسط صهیونیستها و امریکای جنایتکار، خروج یک جانبه آمریکا از برجام  و  فشار حداکثری بر ایران تلاشی سه جانبه از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان برای خارج کردن تهران از مسیر پیشرفت هسته‌ای صلح آمیز و ایجاد تنش در منطقه است.

این کارشناس مسایل سیاسی پاکستان گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران به خوبی بیانگر شکست سیاست ایران ستیزانه آمریکا و متحدینش است. این توطئه‌ها نه تنها تاثیری بر نظام ایران نداشته بلکه جمهوری اسلامی را تحت مدیریت رهبر عالی آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای، متحد و به یک کشور قدرتمند در خاورمیانه تبدیل کرده است.

ستون نویس روزنامه پاکستانی دیلی‌تایمز مقاومت جمهوری اسلامی ایران به رغم ۴۲ سال تحریم، جنگ تحمیلی و ترور را دلیل سردرگمی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و افزود: پروژه ترور دانشمند هسته‌ای ایران در دیدار مشترک مقامات موساد با رهبران آمریکایی و عربستانی طراحی و با هدف تحریک ایران انجام  گرفت.

«محمد خاکو» تاکید کرد: شکست ترامپ در انتخابات آمریکا نیز سبب شده تا لابی صهیونیستی حامی وی با همکاری متحدین  خود در منطقه آخرین تلاش‌ها برای به دام انداختن ایران و جلوگیری از راهکار‌های دیپلماسی دولت بایدن را در دستور کار قرار دهند.

کلیدواژه