قوس 16, 1399 14:09 Asia/Kabul
  • تحرکات مشکوک آمریکا در استان «المهره» یمن
    تحرکات مشکوک آمریکا در استان «المهره» یمن

منابع آگاه از تحرکات مشکوک آمریکا در استان «المهره» یمن، جهت اجرای طرح سیطره بر این استان، خبردادند.

به گزارش روزیکشنبه پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن؛ منابع آگاه اعلام کردند ، شمار دیگری از  نیروهای آمریکایی و انگلیسی وارد استان «المهره» شده و تعدادی  از آنها  در فرودگاه «الغیضه» مستقر شدند.

بنابر اعلام این منابع ، آمریکا با حمایت از اقدامات  سعودی‌ها در استان المهره  و استقرار نیروهای خود دراین  منطقه، اکنون به دنبال  بهانه و توجیهی برای اشغال  استان المهره  به افکار عمومی جهان  است.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن نیز در سخنانی  سفراخیر «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن به استان المهره را محکوم  کرد ودلیل آن را فراهم کردن شرایط برای  نظامیان آمریکایی در این منطقه از یمن  عنوان کرد .

عربستان‌‌ که با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است، اواسط سال ۲۰۱۸ رسما وارد المهره شد.

استقرار نیروهای سعودی در تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات مهم اقتصادی در المهره  و طرح‌ها  و پروژه‌های سلطه‌طلبانه آنها دراین منطقه  با اعتراضات  شدید قبائل  المهره  مواجه  و به درگیری وسرکوب ساکنان این منطقه توسط مزدوران سعودی کشیده شده است. 

کلیدواژه