دستگیری یک سرکرده اصلی داعش در غرب عراق
(last modified 1399-09-18T05:09:18+00:00 )
قوس 18, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • دستگیری یک سرکرده اصلی داعش در غرب عراق
    دستگیری یک سرکرده اصلی داعش در غرب عراق

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری یک سرکرده اصلی تروریستهای داعش در استان «الانبار» در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش رادیودری به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: یک گروه از نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با انجام عملیاتی در استان «الانبار» موفق شد این عضو ارشد  گروه تروریستی داعش را که سمت «معاون والی عراق» را برعهده داشت، دستگیر کند.

«رسول» افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین موفق شدند دو تروریست را که در قتل عام  پایگاه اسپایکر در شهر «تکریت» استان «صلاح الدین» درشمال کشور دست داشتند، دستگیر کند.

عناصر سازمان تروریستی داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند. 

بنابر اعلام سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در شهرستان «فلوجه» نیز  سه عنصر وابسته گروه‌های تروریستی را دستگیر کردند.

با وجود شکست داعش هنوز بقایای این گروه  تروریستی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق حضور دارند و در چند ماه گذشته به صورت پراکنده حملاتی علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق انجام داده‌اند.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده  دهها  عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

کلیدواژه