قوس 28, 1399 13:15 Asia/Kabul
  • پاسخ دفتر آیت‌الله سیستانی به شایعات فضای‌مجازی درباره «زم»
    پاسخ دفتر آیت‌الله سیستانی به شایعات فضای‌مجازی درباره «زم»

دفتر آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق، شایعات فضای مجازی درباره «روح الله زم» و زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات او را تکذیب کرد.

به گزارش رادیودری، در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه «روح الله زم» با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته، به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دراین خصوص بیانیه ای را صادر کرد.

دراین بیانیه آمده است، «دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق نداشته و مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ عقرب۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود، بنابراین زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان منتفی است.

«روح الله زم»  یکی از سرشاخه‌های رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به جرم جاسوسی، لو دادن تحرکات فرماندهان ارشد نظامی به ویژه سردار شهید «قاسم سلیمانی»، همکاری با آمریکا در تشدید تحریم ها علیه ایران و آموزش روش های شورش خشونت آمیز، شنبه گذشته به دار مجازات آویخته شد.

کلیدواژه