اسد 11, 1402 19:28 Asia/Kabul
  • نامه آیت‌الله سیستانی به پاپ: احترام متقابل بین ادیان باید حفظ شود
    نامه آیت‌الله سیستانی به پاپ: احترام متقابل بین ادیان باید حفظ شود

مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نامه‌ای خطاب به رهبرکاتولیک های جهان، افزایش تلاش‌ها برای نفی خشونت و توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و حفظ نهاد خانواده را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، آیت الله "علی سیستانی" مرجع عالی شیعیان عراق در جواب نامه پاپ فرانسیس رهبرکاتولیک های جهان که به مناسبت دومین سالگرد سفرش به عراق برای این مرجع تقلید ارسال کرد افزود: من این نقش را برای همه مهم می‌دانم که به رفع این مظالم توجه بیشتری کنند و تا جایی که می‌توانند برای رسیدن به عدالت و آرامش در جوامع مختلف بکوشند.

مرجع شیعیان عراق خطاب به رهبر کاتولیک های جهان گفت:با توجه به فجایعی که بسیاری از اقوام و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط شرق و غرب زمین و آزار و اذیت فکری و مذهبی، سرکوب آزادی‌های اولیه و فقدان عدالت اجتماعی  که متحمل می‌شوند، با شما در مورد لزوم تلاش بیشتر برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان هم نظر هستم.

آیت الله سیستانی افزود: آنچه قبلاً در خصوص نقش اساسی ایمان به خداوند متعال و پیام‌های او و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر چالش‌های بزرگ پیش روی بشریت بر آن تاکید شده است، اهمیت دارد.

ایشان افزایش جنبه‌های معنوی و اخلاقی سالم و حفظ نهاد خانواده را ضروری دانست و اظهار کرد: نیاز مبرم است که جنبه‌های معنوی و اخلاقی سالم افزایش یابد و نهاد خانواده و ارزش‌های آن همان‌گونه که خداوند در فطرت انسان قرار داده است حفظ شود.

پاپ فرانسیس مارس ۲۰۲۱ به عراق سفر و با آیت الله علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف اشرف نزدیک به ۵۰ دقیقه گفتگو کرد.

تاکید بر دوستی بین مذاهب جهان؛ محور ملاقات پاپ با آیت‌الله سیستانی +فیلم

توصیف پاپ از دیدار با آیت الله سیستانی

پاپ فرانسیس، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

کلیدواژه