سخنرانی حیدر العبادی در نشست بیداری اسلامی در بغداد
(last modified 1395-08-01T07:53:38+00:00 )
عقرب 01, 1395 12:23 Asia/Kabul
  • "حیدر العبادی" صدراعظم عراق

صدر اعظم عراق حمایت کشورهای منطقه را از این کشور برای مبارزه و نابودی داعش خواستار شد.

"حیدر العبادی" صدراعظم عراق روز شنبه در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد گفت: دولت عراق در مراحل پایانی نابودی گروه تروریستی داعش قرار دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ العبادی افزود: دغدغه اصلی دولت عراق حمایت از غیرنظامیان و آزاد کردن آنان از اشغال گروه تروریستی داعش است.

صدراعظم عراق با تاکید بر این که مردم این کشور برای مبارزه و نابودی گروه تروریستی داعش متحد شده‌اند، خاطرنشان کرد: عراق با چالش جدی تروریسم روبه رو است.

حیدر العبادی همچنین گفت: ترکیه تمایلی برای جنگ با داعش ندارد و فقط می‌خواهد نفوذ خود را در منطقه و عراق گسترش دهد تا به منافعش برسد.

صدراعظم عراق با اشاره به این که ترکیه حاضر به دادن سلاح به عراق برای مبارزه با داعش نشد، خاطرنشان کرد: ترکیه امروز دولت عراق را تهدید می‌کند، در حالی که در گذشته حاضر نشد به این کشور در جنگ با داعش کمک کند.

العبادی با اشاره به این که برخی کشورها از تروریست‌ها حمایت مالی و نظامی می‌کنند افزود: زیان حملات گروه‌های تروریستی در عراق به سی و پنج میلیارد دلار می‌رسد.

نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور "علی اکبر ولایتی" سرمنشی مجمع جهانی بیداری اسلامی و شرکت 22 کشور در بغداد آغاز شده است.

هدف از تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ایجاد وحدت بین امت اسلامی و مبارزه همه جانبه با عوامل توطئه و تفرقه در جهان اسلام است.

پس از شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه در سال 2011، مجمع جهانی بیداری اسلامی با هدف تقویت آن تشکیل شده است.

 

کلیدواژه