جدی 14, 1399 15:04 Asia/Kabul

هزاران نفر از مردم عراق با تجمع گسترده در میدان «التحریر» بغداد، مراسم باشکوهی را به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» آغاز کردند.

به گزارش رادیودری، در این تجمع گسترده، مردم عراق، با سردادن شعار «شهادت و حاکمیت»  بر ادامه راه شهدای مقاومت  و ضرورت اخراج  اشغالگران آمریکایی و بازپس ‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید کردند. 

کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق نیز تصاویری از بیلبردها و پوسترهای طراحی شده با شعار «شهادت و حاکمیت» را که در مناطق مختلف عراق نصب شده و  تصاویری از مزین شدن میدان التحریر بغداد به تصاویرشهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» منتشر کردند.

همزمان، آیین بزرگداشت این دو  فرمانده پیروزی  با حضور «سید مجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در عراق ،«ایرج مسجدی» سفیر ایران دراین کشور و جمع کثیری از علما، طلاب، مسئولان و عشایر و اقشار مختلف مردم درنجف اشرف برگزار شد.

سخنرانان در این مراسم ضمن تشریح جنبه های مختلف شخصیت والای شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» و مجاهدت و رشادت های آنها در نبرد با تروریسم و مقابله با توطئه های دشمنان در منطقه و بویژه عراق تاکید کردند که راه این شهیدان را ادامه خواهند داد.

شهرهای مختلف عراق ازیک هفته پیش شاهد برگزاری مراسم، آیین ها و همایش های مختلف برای گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی است.

همچنین فرماندهی پلیس بغداد از حضور نیروهای امنیتی در این شهر ، برای تامین امنیت مراسم متعدد در نخستین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» خبر داد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر، سوم ژانویه 2020 (13جدی1398)در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه