‌ایران هر زمان که بخواهد انتقام ترور سردار سلیمانی را می‌گیرد
(last modified 1399-10-15T04:00:36+00:00 )
جدی 15, 1399 08:30 Asia/Kabul
  • ‌ایران هر زمان که بخواهد انتقام ترور سردار سلیمانی را می‌گیرد
    ‌ایران هر زمان که بخواهد انتقام ترور سردار سلیمانی را می‌گیرد

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری قوی و توانمند است،  تصریح کرد؛ ایران هر زمان که بخواهد بدون نیاز به متحدانش در منطقه، انتقام ترور سردار سپهبد حاج "قاسمی سلیمانی" را خواهد گرفت. 

به گزارش رادیودری، "سیدحسن نصرالله" یکشنبه شب در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت  سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی"، به حمایت های بی دریغ سردار سلیمانی از گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: بزرگی و مظلومیت شهید سلیمانی و یارانش در تاریخ ماندگار خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر ایران سردار سلیمانی را قهرمان ملی بداند،  مردم لبنان و حزب‌الله او را قهرمان فداکاری، وفا و دفاع از مظلومان در جهان و عالم اسلام می‌دانند؛ چرا که او نه‌تنها برای شیعیان بلکه برای همه مسلمانان و غیرمسلمانان مانند مسیحیان تلاش و فداکاری کرد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد،  شهید سلیمانی قهرمانی جهانی است که تمام محور مقاومت او را الگوی خود می‌داند و در کنار او ابومهدی، حاج عماد مغنیه، سید مصطفی بدرالدین و فرماندهان مقاومت در فلسطین و یمن قرار دارند.»

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای شهید سلیمانی بسیار بوده است، اظهار داشت،  امروز ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت در سطوح مختلف مواضع خود را اعلام و با شهدا و فرماندهان مقاومت تجدید پیمان می کنند.

سیدحسن نصرالله در ادامه با تاکید بر اینکه ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس همیشه در اذهان باقی است خاطرنشان کرد، هرگاه ایران تصمیم به پاسخ نظامی و امنیتی به ترورها علیه نیروها و دانشمندان خود بگیرد، این ایران است که پاسخ خواهد داد و هرگز از دوستان و متحدان خود در منطقه کمک نخواهد گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با شهادت‌حاج‌قاسم حلقه اتصال بین محور مقاومت از هم خواهد پاشید اما این اتفاق نیفتاد. 

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه محور مقاومت هرگاه فرماندهی را از دست دهد، قوی‌تر و با‌جدیت‌تر می‌شود،  افزود: همه باید مسیر و راه  فرماندهان مقاومت  در دفاع از امت اسلامی را ادامه دهند.

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" و تعدادی از همراهانشان بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 (13جدی1398) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

کلیدواژه