80 کشته و 200 زخمی نتیجه حمله داعش به کرکوک
(last modified 1395-08-02T11:11:43+00:00 )
عقرب 02, 1395 15:41 Asia/Kabul
  • 80 کشته و 200 زخمی نتیجه حمله داعش به کرکوک

حملات گروه تروریستی داعش به شهر کرکوک در شمال عراق، به کشته شدن 80 شهروند عراقی و زخمی شدن 200 نفر منجر شده است.

روز جمعه بر اساس اعلام رسمی "نجم الدین کریم" والی کرکوک، تروریست‌های داعش وارد شهر کرکوک شدند و تلاش کردند کنترل این شهر را به دست بگیرند که با اقدام سریع نیروهای عراقی و پیشمرگه کرد، تلاش تروریست‌ها ناکام ماند.

"وستا رسول" یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه کُرد در کرکوک روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: پس از دو روز درگیری سخت نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش در داخل شهر کرکوک، 122 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و 16 تروریست به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

این فرمانده نیروهای پیشمرگه کُرد درباره وضعیت امنیتی فعلی شهر کرکوک نیز تصریح کرد؛ شرایط کرکوک به قبل از درگیری‌ها بازگشته است و همه تروریست‌ها کشته شدند و کسانی هم که قصد فرار داشتند در خارج از کرکوک در کمین نیروهای امنیتی گیر کردند و به هلاکت رسیدند.

شورای مرکزی امنیت منطقه کردستان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، همه تروریست‌ها در کرکوک به هلاکت رسیده‌اند و "ابو اسلام" فرمانده عملیات داعش در این شهر دستگیر شده است.

شورای مرکزی امنیت منطقه کردستان عراق تاکید کرد: امنیت شهر کرکوک در کنترل نیروهای امنیتی بوده و تدابیر شدیدی برای برخورد با هر تحرک تروریستی در پیش گرفته شده است.

کلیدواژه