مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم
(last modified 1399-11-25T06:50:00+00:00 )
دلو 25, 1399 11:20 Asia/Kabul
  • مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم
    مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم

مشاور نخست وزیر یمن گفت: توقف جنگ نیاز به برداشتن گام های ملموس وعملی دارد و این امر با سخنرانی آمریکایی ها تحقق نمی یابد.

«حمید عبدالقادر عنتر» بامداد شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعلام توقف کمک های آمریکا به عربستان در تجاوز به یمن کافی نیست و در صورتی که آمریکا برای برقراری صلح جدی است باید قطعنامه ای بین المللی به منظور توقف جنگ و پایان محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن  را صادر کند.

عنتر تصریح کرد: آمریکا باید برای جبران مشارکتش در قتل ملت یمن، جنگ و محاصره یمن را پایان دهد و عربستان را به عنوان کشور متجاوز معرفی، خسارت های ملت یمن را از متجاوزان دریافت و صندوقی برای بازسازی و پرداخت خسارت به قربانیان این جنگ ایجاد کند.

این مقام یمنی تاکید کرد: قدرت های مستکبر و مزدوران آن ها پس از ۶ سال نتوانستند حتی به یکی از اهداف خود دست یابند و می دانند که ادامه جنگ و محاصره یمن می تواند تمام منطقه را به آتش بکشد به همین خاطرممکن است درپی تغییر سیاست های خود باشند.

مشاور نخست وزیر یمن گفت: در صورتی که این جنگ متوقف نشود، ملت یمن جز مقاومت و پایداری تا زمان پیروزی کامل راهی ندارد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از ماه حوت 1393 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه