دلو 26, 1399 09:04 Asia/Kabul
  • شیخ عیسی قاسم: مردم بحرین تا تحقق پیروزی به حرکت خود ادامه خواهند داد
    شیخ عیسی قاسم: مردم بحرین تا تحقق پیروزی به حرکت خود ادامه خواهند داد

رهبر نهضت اسلامی بحرین در دهمین سالگرد سرکوب انقلابیون در این کشور گفت که حرکت به سمت آزادی به رغم سرکوب ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،‌ شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین شنبه شب طی سخنرانی خود به مناسبت دهمین سالگرد تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه (انقلاب 14 فوریه 2011) گفت: «مردم بحرین به مسیر خود تا تحقق پیروزی و آزادی ادامه خواهند داد».

شیخ عیسی قاسم افزود: «معادله‌ای [سیاسی] موجود در بحرین تاریخ گذشته، ارتجاعی و ظالمانه بوده و مناسب مردم بزرگ‌‌منش این کشور نیست».

رهبر انقلاب بحرین تأکید کرد که نه خشونت افراطی، نه شکنجه و نه درخواست کمک از نیروهای سرکوبگر خارجی هیچ یک از این اقدامات نمی‌تواند مردم بحرین را ساکت کند.

شیخ عیسی قاسم از اقدامات رژیم آل خلیفه بحرین انتقاد کرد و گفت: «روش‌های سرکوب و انواع مزاحمت‌ها و به حاشیه‌ راندن‌ها و خفگان آزادی از سوی رژیم بحرین همچنان ادامه دارد».

رهبر انقلاب بحرین به اقدام رژیم آل خلیفه در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس نیز اشاره کرد و گفت: «ورود بحرین به جمع عادی‌سازی روابط با اسرائیل با هدف تحقیر و به ‌زانو درآوردن کشور صورت گرفته است».

بحرین از 14 فوریه 2011(25 دلو 1389) شاهد قیام مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

طی این مدت بیش از 11 هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه با کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی در این کشور را سرکوب می‌کند.

 

کلیدواژه