حوت 28, 1399 13:26 Asia/Kabul
  • اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی به سوریه
    اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد، حملات رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب اعلام کرد، رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و با پرتاب چند موشک از جولان اشغالی سوریه به اطراف دمشق، اقدام به تهاجم به خاک سوریه کرده است. 

وزارت خارجه سوریه ضمن تاکید بر وجود هماهنگی کامل میان تروریسم صهیونیستی وتروریسم تکفیری تصریح کرد، اسرائیل با دوستان و متحدان تروریست خود و گروه های جدایی طلب به دنبال طولانی کردن بحران در سوریه و پیاده کردن برنامه ها واهداف خود است. 

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است، مقامات رژیم صهیونیستی در چارچوب فعالیت های تروریسم دولتی خود و به صورت وقیحانه ای هراز گاهی مناطقی در سوریه را بمباران می کنند و این حملات همزمان با جنایت های متحدان تروریستی این رژیم در خاک سوریه صورت می گیرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، دمشق، تداوم رویکرد تهاجمی اسرائیل و تداوم جنایت های گروه های تروریستی و ادامه اشغال اراضی سوریه توسط اشغالگران اسرائیلی، ترکی وآمریکایی را تعجب‌آور نمی داند و این اقدامات نقش آشکار و شرم‌آوراین کشورها  در نقض حاکمیت و یکپارچگی اراضی سوریه است.

دمشق از سازمان ملل متحد خواست به وظایف خود در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی و اشغال خاک سوریه توسط ترکیه و آمریکا عمل کند.

پدافند هوایی ارتش سوریه سه‌شنبه شب موشک‌های رژیم صهیونیستی را که از فراز سرزمین‌های اشغالی به مناطق جنوبی دمشق شلیک شده بود را رهگیری کرد.

کلیدواژه