حمل 15, 1400 09:00 Asia/Kabul
  • دمشق : گزارش حقوق بشری آمریکا مملو از دروغ است
    دمشق : گزارش حقوق بشری آمریکا مملو از دروغ است

دمشق گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر در جهان را بدنام و حاوی دروغ و ادعاهایی برگرفته از سازمان های تروریستی توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه روسیا الیوم؛ وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، ادعای دولت آمریکا دراین گزارش مبنی بر  الویت داشتن  حقوق بشر در سیاست خارجی این کشور اوج ریا و تزویر است چرا که درآن تخلفات دولت های آمریکا از جمله اقداماتی در راستای نقض کل حقوق بشر ، سانسور شده است.

وزارت  خارجه سوریه در این بیانیه  تاکید کرد، وزیر خارجه آمریکا در  گزارش شوم خود  به طور واقعی به رنج های مردم  سوریه  که توسط تروریسم و ​​حامیان مالی آن تحمیل شده و نیز چپاول آشکار ثروت   این کشور  توسط ایالات متحده و عناصر وابسته به آن نپرداخته است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین یادآور شد، دولت دمشق بیشترین نگرانی را در مورد حقوق، عزت و آینده مردم خود دارد و آمریکا  که خود کارنامه ای مملو از نقض حقوق بشر در تمام نقاط جهان را دارد، حق ندارد در مورد حقوق بشر اظهارنظر کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا ضمن ارائه گزارش سالانه به وزارت امور خارجه در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان اعلام کرد، کشورش متعهد به دفاع از حقوق بشر در هر کجا ی جهان است.

کلیدواژه