حمل 15, 1400 16:47 Asia/Kabul
  • رسانه اسراییلی : عربستان ، امارات و اسراییل در رخدادهای اردن دست دارند
    رسانه اسراییلی : عربستان ، امارات و اسراییل در رخدادهای اردن دست دارند

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، ولیعهد عربستان ، یکی از رهبران امارات و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رخدادهای اخیر اردن دست داشته‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ روزنامه اسراییلی« یدیعوت آحارونوت» امروز یکشنبه به نقل از برخی منابع بلند پایه در اردن نوشت،  این منابع در راستای اثبات ادعای خود به سفراخیر عبد الله دوم، پادشاه اردن  به ریاض و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، واینکه هرگز اخباری درباره جزئیات و اهداف این سفر منتشر نشد اشاره کردند.

آحارونوت  به نقل از منابع مذکور افزود، ولیعهد سعودی و یکی از رهبران امارت‌های امارات که به نظر می‌رسد امارت ابوظبی باشد، شرکای محرمانه  انجام کودتا نافرجام در اردن هستند.

این رسانه اسراییلی همچنین اعلام کرد، «باسم عوض الله » وزیر دارایی سابق اردن که به نزدیکی با عبدالله دوم شهرت داشت، به حلقه پیوند خاندان سلطنتی عربستان و شاهزادگان در اردن تبدیل شده است و حدود ۲۵ تن از نزدیکان «حمزه بن الحسین» برادر ناتنی پادشاه اردن و ولیعهد سابق این کشور نیز طی چند روز اخیر به اتهام اینکه شریکان محرمانه و حلقه ارتباط با عربستان در راستای تلاش برای کودتا در اردن بوده‌، بازداشت شدند.

درهمین حال، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» به نقل از «سمدار بیری» تحلیلگر مسائل عرب نوشت ،«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رخدادهای اخیر اردن که در پس پرده و مخفیانه در حال انجام بود، مطلع بوده است زیرا خوشحال می‌شود از شر عبدالله دوم خلاص شود و به جای او یک حاکم اردنی دیگری را ببیند.

منابع رسانه ای شامگاه شنبه از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله شاهزاده «حمزه بن حسین» برادر پادشاه این کشور به اتهام کودتا خبر دادند. 

کلیدواژه