عقرب 09, 1395 16:00 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی قبایل یمن برای مقابله با سعودی‌ها

 ده‌ها قبیله یمنی برای پاسخ به حملات رژیم سعودی به این کشور و اعزام نیروی داوطلب به مناطق جنگی با هدف دفاع از یمن اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پرس تی وی به نقل از شبکۀ یمنی المسیره؛ قبیله بنی‌مطر روز شنبه در واکنش به ادامه حملات جنگنده‌های عربستانی به یمن و کشتار غیرنظامیان آمادگی خود را برای مبارزه با رژیم سعودی و مزدوران آن اعلام کرد.

قبائل "بلاد الروس" در ولایت صنعاء (پایتخت)، قبایل منطقه الشرفین در ولایت حجه (شمال غرب)، قبایل "بنی‌سراع" در الشغادره، قبیله القرامیش در ولایت مارب (مرکز)، قبایل عزله الضباره، اهالی السبره، شیوخ و مردم المنصوریه و مردم سایر مناطق یمن روز شنبه در تظاهراتی بر دفاع از این کشور مقابل حملات رژیم سعودی و مزدوران آن تاکید کردند.

مردم یمن و اعضای قبایل مختلف یمنی اظهار کردند همه مردم این سرزمین در کنار هم برای مقابله با رژیم سعودی و مزدوران آن ایستاده‌اند.

خبر دیگر این که، بیش از 60 نفر در جدیدترین حملات جنگنده‌های سعودی به ولایت حدیده در غرب یمن جان باخته‌اند.

به گفتۀ مقامات محلی، در سه حملۀ جداگانۀ دیگر جنگنده‌های سعودی، بازداشتگاه‌ها هدف قرار گرفتند که با تلفاتی جانی همراه بود.

عربستان با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از مارس 2015 با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر آغاز کرده‌ است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل در این حملات بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند.