حمل 23, 1400 11:51 Asia/Kabul
  • عملیات الحشدالشعبی ضد داعش در شرق عراق
    عملیات الحشدالشعبی ضد داعش در شرق عراق

نیروهای ارتش و الحشدالشعبی عراق عملیات پاکسازی گسترده ای علیه هسته های خفته داعش در شرق عراق آغاز کردند.

به گزارش رادیودری، ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی یکشنبه شب اعلام کرد، ارتش ونیروهای بسیج مردمی عراق مخفیگاههای تروریست ها رادر استان دیالی، شرق عراق موشک باران کردند که در این عملیات شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

این عملیات که در استان  دیالی، یکی از استان های هم مرز ایران صورت گرفت به جمع آوری مقادیر قابل توجهی از تجهیزات، وسایل حمل و نقل و نابودی ده ها مخفیگاه منجر شد.

گشت های نیروی بسیج مردمی عراق به بررسی و تفحص برخی مناطق پرداختند و با یافتن چند غار و زیرزمین دیگر که محل اختفای تروریست ها بود، آنها را با بمب هایی که در همان جا از داعش به جا مانده بود منفجر و نابود کردند.

دراین عملیات نیروهای الحشدالشعبی سه تروریست داعشی را بازداشت کردند که قصد داشتند با کارگذاشتن مقادیری مواد منفجره در مسیر نیروهای عملیاتی، به نیروهای امنیتی خسارت وارد کنند.

ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی تاکید کرد، در این عملیات مناطق وسیعی از استان دیالی که امنیتش اخیرا با تحرکات تروریست ها دچار مخاطره شده بود، پاکسازی شد.

بقایای عناصر گروه تروریستی داعش اخیراً بر شدت فعالیت خود در استان‌های الانبار در غرب و صلاح الدین در شمال بغداد و استان دیالی افزوده‌اند و از همین رو، نیروهای الحشد الشعبی و سایر نیروهای مسلح عراق به طور مشترک تاکنون چند عملیات گسترده ضد تروریست ها اجرا کرده و شماری از این عناصر را بازداشت کردند. 

کلیدواژه