حمل 26, 1400 07:03 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس در محکومیت بازداشت نامزدهای انتخاباتی فلسطین
    بیانیه حماس در محکومیت بازداشت نامزدهای انتخاباتی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بازداشت یکی از نامزدهای انتخاباتی فلسطین توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

نظامیان صهیونیست «ناجح عاصی» نامزد فهرست «قدس وعده گاه ماست» را در منزلش در شهر رام الله بازداشت کردند. 

به گزارش رادیودری، جنبش حماس روزچهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، عملیات بازداشت و ربایشهای بزدلانه نیروهای یگان ویژه رژیم صهیونیستی، نشان از ذهنیت جنایتکارانه حاکم بر رژیم اشغالگر و ارتش آن در پیگرد شهروندان به سبب مشارکت آنان در انتخابات است، در حالیکه این یک حق شهروندی تضمین شده برای تمام مردم جهان است.

جنبش حماس تاکید کرد، این جنبش از نبرد و کارزار انتخابات عقب نشینی نخواهد کرد و ملت فلسطین سخن وحرف خود را از طریق صندوق های رأی گیری خواهد زد و رهبرانی انتخاب خواهد کرد که همبستگی را دوباره به مردم بازگردانند و مرحله آزادی ملی را هدایت و رهبری کنند.

حماس از نهادهای بین المللی، سازمان ملل و تمام کشورهای جهان خواست به دلیل تروریسم دولتی و سازمان یافته رژیم اشغالگر و تلاش او برای قیمومیت بر اراده ملتی دیگر از طریق موج بازداشت ها و ارعاب، تحریم های همه جانبه را علیه این رژیم اعمال کنند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ژانویه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (1جوزا1400)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای/9اسد و انتخابات شورای ملی نیز ۳۱ آگوست/9سنبله برگزار خواهد شد.

کلیدواژه