تاکید رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس 
(last modified 1400-02-01T11:42:09+00:00 )
ثور 01, 1400 16:12 Asia/Kabul
  • تاکید رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس
    تاکید رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس

رهبران گروههای مقاومت در فلسطین بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در سراسر فلسطین به ویژه  قدس تاکید کردند.

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ضرورت برگزاری انتخابات به ویژه در شهر قدس تاکید کرد. 

این رهبر حماس با اشاره به در خطر قرار گرفتن قدس از سوی صهیونیست‌ها، خواستار توجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امت عربی و اسلامی به مسجدالاقصی و دفاع از اولین قبله مسلمانان و حمایت مالی، سیاسی و معنوی از مقاومت مردم قدس از سوی آن‌ها شد. 

«احمد المدلل» از رهبران  جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تاکید کرد به رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه نخواهیم داد فعالیت فلسطینی ها را در قدس محدود کند. 

المدلل افزود قبول نمی‌کنیم دشمن صهیونیستی فعالیت‌های ما به ویژه روند انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در قدس را محدود کند حتی اگر ما بخشی از انتخابات قانونگذاری نباشیم.  

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد قدس باید میدان نبرد برای درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل باقی بماند، قدس مال فلسطین است و نمی‌توانیم آن را به دشمن تسلیم کنیم.

المدلل ایجاد یک قیام مردمی علیه دشمن صهیونیستی را خواستار شد تا دشمنان بدانند قدس متعلق به جهان اسلام است و نمی تواند پایتخت صهیونیست ها باشد.

قرار است انتخابات قانونگذاری فلسطین در ۲۲ ماه مه آینده در کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه برگزار شود تا پس از بیش از چهارده سال،  ۱۳۲ نماینده فلسطین انتخاب شوند. 

رژیم صهیونیستی فشار زیادی به تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو انتخابات وارد می‌کند و اخیراً نیز درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین درباره برگزاری انتخابات در قدس را بی پاسخ گذاشته است. 

کلیدواژه