ثور 05, 1400 11:28 Asia/Kabul
  • انفجارهای شدید در پایگاه ائتلاف سعودی در مأرب یمن
    انفجارهای شدید در پایگاه ائتلاف سعودی در مأرب یمن

پایگاه «صحن الجن» در مجاورت شهر مأرب در مرکز یمن، شنبه شب شاهد انفجارهای شدیدی بود.

 به گزارش رادیو دری،پایگاه «صحن الجن» در مجاورت شهر مأرب در مرکز یمن، شنبه شب شاهد انفجارهای شدیدی بود.

به احتمال بسیار زیاد این انفجارها حاصل حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این پایگاه نظامی است.

منابع محلی اعلام کردند، درگیری‌ها در اطراف پایگاه «صحن الجن» شدید است و ارتش و نیروهای مردمی یمن تسلط آتش‌باری بر این پایگاه پیدا کرده‌اند.

از سوی دیگر درگیری بین نیروهای «عبدربه منصور هادی» نخست وزیر مستعفی یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی برای سومین ماه متوالی در استان نفت‌خیز مأرب در شمال شرقی این کشور ادامه دارد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته برای پنجمین روز متوالی حملات خود به مناطق کوهستانی در جبهه المشجح واقع در غرب مأرب که نیروهای هادی در آن کمین کرده‌اند، شدت بخشیده‌اند و در این درگیری‌ها ده‌ها نفر از دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

همچنین سرتیپ «عبدالله الحاضری» مدیر دایره قضایی نظامی و تعدادی از همراهان او در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی در شرق جبهه المشجح در منطقه صرواح ،غرب مأرب کشته شدند.

استان مأرب بیش از دو ماه است که شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولت نجات ملی یمن (صنعاء) و نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن است، در این مدت نیروهای یمنی توانسته‌اند تا چند کیلومتری شهر مأرب، مرکز این استان پیشروی کنند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه